Українсько-російська криза: я залишила чоловіка на кордоні. Моє серце розбите’ | Україна

Українсько-російська криза: я залишила чоловіка на кордоні.  Моє серце розбите’ |  Україна

ВЯ втратив багато речей. Ми втратили мого батька. Я залишила свого чоловіка на кордоні. Моє серце розбите, бо я ніколи не була без нього. Він частина мене, більша частина мене, і тепер його немає зі мною. З нами чоловіків немає.

23 лютого я несподівано втратив батька, мені 59 років. Наступного дня почалася війна. Поки багато людей виїжджало з Києва, ми з чоловіком намагалися перебрати похоронні документи з усього міста, щоб поховати батька. Ми ходили з моргу в похоронне агентство, в прокуратуру, в загс, з моргу в похоронне агентство.

З усіх боків лунали сирени, по місту бігли танки. Ми зібрали майже всі документи, замовили ресторан до ювілею, але оскільки РАГС звільнили, а він не дав нам жодного підсумкового документа, крематорій відмовився нікого приймати.

Я програміст на Python і працюю в німецькій компанії, і вони допомогли мені виїхати з України до Польщі. Ми виїхали з Києва на маленькому Peugeot 307. Нас було дев’ять років, я, моя мама, моя сестра, наші чоловіки, четверо дітей і дві великі собаки, включаючи старшу німецьку вівчарку. Рухатися всередині машини було неможливо. Ми йшли 16 годин до села за 140 кілометрів від Києва.

Собаки Алісси, Кольт і Апулія, праворуч, які подорожували з родиною з України до Польщі. Фото: Alisa / Guardian Community

Ми вирішили виїхати з села пізніше вранці, бо навіть там було небезпечно. Біля кордону з Польщею було багато машин, і ми не могли залишитися в машині найближчі три – п’ять днів, тому вирішили пройти останні 17 кілометрів до кордону. Виїхали о 4 ранку – температура була мінус сім градусів. Це був важкий похід навколо гір і річок. Мої діти плакали від холоду. Я теж хотів плакати, але я не міг здатися… Моя ідея була поїхати на кордон.

READ  Український фотограф Максим Левін загинув під час висвітлення війни | Україна
Чоловік Алісси везе їхню 12 з половиною річну Апулію до кордону з Польщею.
Чоловік Алісси везе їхню 12 з половиною річну Апулію до кордону з Польщею. Фото: Alisa / Guardian Community

Моїй собаці 12 з половиною, вона важко ходити, падає кожен кілометр і більше ніколи не може встати. Я зупинив машини і кликав на допомогу, але всі відмовилися; Нам порадили залишити собак. Але наші собаки є частиною нашої родини. Мій собака пережив усі щасливі та сумні моменти з нами. Мамина собака – це все, що залишилося від її минулого життя. Тож мій чоловік іноді носив нашу собаку на плечах.

Сім'я Аліси на кордоні з Польщею.
Сім’я Аліси на кордоні з Польщею. Фото: Alisa / Guardian Community

Ми підійшли до кордону, і там було десь п’ять чи, може, сім червоних наметів і великий натовп. Якраз перед тим, як я пішов у червоний намет, одна жінка попросила мене взяти її 11-річну доньку і допомогти їй провести час і не заблукати – у Польщі її чекала жінка. Звичайно, я погодився.

Ми пробули в наметі близько семи годин. Ми всі були там, двоє собак і п’ятеро дітей, усі мокрі ноги. Було важко фізично та психологічно – багато людей навколо нас потребували допомоги та ліків. Здається, що ці червоні намети ніколи не закінчаться.

Але коли ми зробили перші кроки до Польщі, коли ми показали свої дозволи, я тоді знав, що у нас все буде добре, що ми в безпечному місці.

Сім'я та собаки Аліси чекають у червоному наметі після прибуття до Польщі.
Сім’я та собаки Аліси чекають у червоному наметі після прибуття до Польщі. Фото: Alisa / Guardian Community

Мій чоловік не міг перетнути кордон через свій вік та порядок пакування. Повернувся в село, щоб доглядати матір і бабусю. Їх всього сім і майже всім за 60 років. Чоловік моєї сестри також там з батьками і друг його батьків. Все в одному маленькому будинку без води. У селі немає ні магазину, ні аптеки, ні води, ні їжі, і вони з невісткою дровами топлять хату.

READ  Українська криза: Борис Джонсон каже про «серйозну небезпеку для світу» від можливого російського вторгнення - прямий ефір | світові новини

Мій план просто, я не знаю. Я хочу, щоб мій чоловік був тут. Поки що я буду робити зі своїми дітьми – це вирішувати, де я хочу залишитися: тут, у Польщі, чи поїхати до Німеччини, як усі мої колеги.

Багато моїх друзів в Україні досі в Києві. Деякі з них перебувають у Харкові в притулках з маленькими дітьми. Я навіть не уявляю, що вони відчувають зараз. Ми завжди плачемо, коли дивимося телевізійні новини, тут, у Польщі. Ми завжди дивимося на це. Я плачу, бо не можу уявити, що відбувається.

Україна: На вокзалі Харкова збираються люди, які тікають з країни - відео
Україна: На вокзалі Харкова збираються люди, які тікають з країни – відео

Виїхати з України було важко. Спочатку я втратила батька, тепер залишаю там чоловіка. Мій чоловік – велика частина мене, він мій найкращий друг, моя допомога і мій порадник. Наша безмежна любов – це те, що дає мені сили зараз.

Усе залишилось у Києві, життя, знаряддя праці, все. Але це лише речі. Єдине, що я залишила в Україні, це тіло чоловіка та батька.

Мій тато все ще в морзі, і я сподіваюся, що коли я повернуся, він все ще буде там. Я зроблю це якнайкращий похорон.