Журналіста Івана Сафронова засудили до 22 років позбавлення волі за державну зраду

Підвіска

РИГА, Латвія. Російський суд засудив колишнього журналіста-розслідувача Івана Сафронова до 22 років ув’язнення за державну зраду. Це похмуре рішення в одному з найпомітніших судових процесів над журналістом у Росії за останні роки.

Суворий вирок є лише останнім епізодом придушення Росією ЗМІ та свободи вираження поглядів, що призвело до закриття майже всіх незалежних ЗМІ країни та введення суворих правил щодо висвітлення триваючого конфлікту в сусідній Україні.

Сафронов був заарештований у липні 2020 року і з тих пір перебуває в СІЗО. Слідчі російської спецслужби ФСБ звинуватили його в передачі державних таємниць німецьким і чеським агентам у 2015-2017 роках, коли він був репортером, висвітлюючи військові питання та щоденний діловий простір Коммерсанта. Суд проходив у закритому режимі, докази не були оприлюднені.

Щоб уникнути репресій Путіна під час війни, російські журналісти будують медіа-центри в еміграції

Прихильники Сафронова стверджують, що ФСБ висунула звинувачення у відповідь за його журналістську роботу, яка зосереджена на таємних угодах з російської торгівлі зброєю та викриття прикрих інцидентів Міноборони країни.

У ролику із зали суду, який транслював телеканал Al-Matar, прихильники Сафронова аплодували та скандували “Свободу!” Після ухвали. “Я вас люблю”, – відповів Сафронов перед тим, як його вивели із зали суду.

У витоку звинувачення, опублікованому російським слідчим агентством «Проект», йдеться про те, що матеріали, нібито отримані Сафроновим від «людей з допуском до державної таємниці» і передані західним спецслужбам, були відкритими.

За даними «Проекту», Сафронов погодився писати у виданні, в якому працював його друг, громадянин Чехії Мартін Ларіч, а пізніше написав політологу Дмитру Вороніну, який працював у німецько-швейцарській консалтинговій фірмі. Аналітичні матеріали, надіслані Сафроновим Ларішу та Вороніну, яких ФСБ звинувачує як чеських та німецьких агентів відповідно, лягли в основу звинувачення проти нього.

READ  Covid News: вчені попереджають, що Omicron підніметься, і кажуть, що план Байдена недостатній

У «Проекті» стверджують, що інформація в статтях Сафронова вже була доступна на «Коммерсантъ», ряді російських і міжнародних видань, державному інформаційному агентстві «РИА Новости» і на сайті Міноборони Росії.

У повідомленні також зазначається, що під час досудового розслідування Сафронов безрезультатно клопотав прокуратуру надати йому доступ до комп’ютера, щоб він міг отримати нібито секретну інформацію з джерел в Інтернеті.

«Нам зрозуміло, що причиною переслідування Івана Сафронова є не нічим не підтверджена «державна зрада», а його журналістські твори та статті, які він опублікував без урахування думки Міноборони та Російська Федерація.Хулуд у листі закликав російську владу звільнити журналіста.

Російські незалежні ЗМІ, які так довго перебували в облозі, хитаються під новими репресіями Путіна

Спочатку прокуратура вимагала 24 роки в’язниці, що лише на рік менше максимального покарання. Адвокат Сафронова Євген Смирнов минулого тижня заявив, що за кілька хвилин до оголошення вироку прокурор звернувся до журналіста і запропонував йому угоду: якщо він визнає свою провину, термін скоротять вдвічі. Сафронов відмовився.

Кар’єра Сафронова в “Коммерсанте” розтягнулася на десятиліття. Спочатку він приєднався до газети як учень, але швидко піднявся по кар’єрних сходах і став одним із найвідоміших російських кореспондентів, які висвітлюють оборонну та аерокосмічну галузі. Його батько, якого також звали Іван, працював у тій же газеті, що висвітлювала військову справу, і загинув за загадкових обставин, випавши з вікна свого московського багатоповерхівки.

Друзі та родина Сафронова розповіли «Проекту», що він регулярно отримував пропозиції про роботу від міністерств і державних компаній, часто висвітлюючи їх, але відмовляв їм у журналістиці.

У 2019 році Сафронов залишив газету «КоммерсантЪ» після новин про майбутню відставку спікера російського парламенту, очевидний витік інформації, який розлютив чиновників, які тиснули на газету, щоб звільнити журналіста. Потім Сафронов кілька місяців до арешту працював радником голови російської державної космічної компанії «Роскосмос».

READ  Американці сказали «уникати великих громадських зібрань» біля Дня перемоги Росії

Випадки державної зради в Росії рідкісні, але це все частіше розглядається як спосіб тиску служб безпеки на журналістів, науковців та інших осіб, які займаються делікатними державними справами. Суди завжди відбуваються за закритими дверима, а причини кримінального переслідування рідко оприлюднюються.

Іван Павлов, який представляв інтереси Сафронова, поки російська влада не звинуватила його в розголошенні деталей попереднього розслідування і змусила його втекти з країни, спеціалізувався на захисті справ про шпигунство та державну зраду.

У звіті за 2018 рік він писав: «Випадків «шпигунства» в Росії з кожним роком стає все більше, але про них мало відомо, а коли інформація з’являється, викликає великі підозри».

“[Charges] “Покарання іноземних розвідників передбачається застосувати до домогосподарок, продавців води, науковців і пенсіонерів”, – сказав тоді Павлов. «Такі справи розслідуються і розглядаються під завісою таємниці, що дозволяє правоохоронцям легше порушувати права підсудних і дивним чином вигадувати справи для пред’явлення. Ми намагалися підняти цю завісу».

Ще один із адвокатів Сафронова, Дмитро Талантов, який зайняв посаду Павлова, був затриманий за звинуваченням у російських “законах про фейкові новини”, йому загрожує до 10 років позбавлення волі.

Ще однією жахливою ознакою російських ЗМІ, які є одними з останніх незалежних російських ЗМІ, Нова газетабуло офіційно позбавлено медіа-ліцензії в понеділок, що унеможливило легальну діяльність газети в країні.

«Новая газета», велике розслідувальне видання, засноване в 1993 році та редаговане нобелівським лауреатом Дмитром Муратовим, припинило роботу в березні, невдовзі після початку війни в Україні, після отримання попереджень від російського регулятора технологій і комунікацій.

Деякі його співробітники виїхали з Росії, щоб запустити нове видання «Нова газета Європа», але організатор також заборонив її веб-сайт у Росії.

READ  Соломонові Острови запевняють, що не дозволять китайську військову базу, знають «роздвоєння»

You May Also Like

About the Author: Sterling Clem

"Зомбі-євангеліст. Мислитель. Завзятий творець. Інтернет-фанат, що отримує нагороди. Невиліковний фанат".

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.